E. Riabko

Kai po pirmosios pasaulio F2 čempionato treniruotės Edgaras Riabko liko tik 12-as, daugelis sirgalių kiek sunerimo. Tačiau patyręs 33 metų pilotas puikiai žinojo, ką daro – siekti geresnio rezultato treniruotėse nebuvo jokio tikslo – kaunietis žinojo, kad viskas vyksta pagal planą. Tai jis įrodė kvalifikacijoje, kurioje užėmė antrąją vietą. To E. Riabko dar nebuvo pavykę padaryti per visą savo karjerą.

Šeštadienį Kaune prasidėjo vandens formulių F2 pirmasis Pasaulio čempionato etapas ir gliserių „FR-1000” Europos čempionatas.

Viskas pagal planą

Pirmose šeštadienio treniruotėse E. Riabko buvo tik 12-as. Gausiai prie Kauno marių susirinkę sirgaliai kiek nustebo, nes tikėjosi geresnio lietuvio pasirodymo. Geriausią rezultatą (45,29 sek.) E. Riabko treniruotėse pasiekė jau septintajame rate, o iš viso šeštadienio rytą jų įveikė 28.

“Kai pasiekiau geriausią rezultatą, vandenyje buvo daug formulių ir aš tuo metu buvau pirmas. Supratau, kad aš turiu labai gerą greitį. Vėliau išbandžiau porą sraigtų, tačiau jie buvo sekunde lėtesni. Daugiau nieko nebandėme, saugojome variklį, nes supratome, kad esame konkurencingi. Tiesiog nesiplėšėme, nes žinojome, kad mūsų greitis labai geras. Buvau ramus“, – paaiškino lietuvis.

Po pirmosios kvalifikacijos dalies E. Riabko buvo antras (43,69 sek.). Likus 15-ai grečiausių pilotų lietuvis pademonstravo geriausią laiką – 44,44 sek. Paskutinėje kvalifikacijos dalyje liko 10 greičiausių pilotų, kurie į trasą buvo išleidžiami po vieną ir turėjo du ratus pasiekti geriausiam rezultatui. Trečioje kvalifikacijos dalyje kaunietis greičiausią ratą įveikė per 42,98 sek.

„Tik išplaukęs supratau, kad variklis per žemai nuleistas. Po pirmo rato buvau tik šeštas. Per raciją pranešė, kad mano rezultatas tik šeštas ir aš labai smarkiai pakėliau motorą. Mano ratas nebuvo idealus, nes ratą pradėjau dar su nuleistu varikliu, jį pakėliau tik po pirmo posūkio. Bet kokiu atveju džiaugiuosi, kad pavyko greitai įveikti antrą ratą. Tiesą pasakius manau, kad jei variklis kvalifikacijos pardžioje būtų tinkamoje pozicijoje, būčiau pirmas“, – teigė E. Riabko.

Tokios aukštos pozicijos kaunietis kvalifikacijoje dar nėra iškovojęs per visą savo karjerą.

Kvalifikaciją laimėjo Rashedas Al Qemzi iš Abu Dabio ekipos (42,77 sek.). Trečias liko norvegas Tobias Munthe – Kaasas (43,00 sek.).

“Kad Abu Dabio ekipa laimėjo kvalifikaciją nė kiek nenustebino. Jie turi milijoninį biudžetą ir samdo geriausius specialistus. Visi mes geri vairuotojai, tačiau daug ką lemia techniką. Pas jį inžinieriai geriausi, sudėliota taip, kad tik sėdi ir plauki“, – teigė E. Riabko.

Kvalifikacijos nugalėtojas 1660 m ilgio, 5 posūkių trasą įveikė vidutiniu 138,9 km/val. Greičiu. E. Riabko vidutinis greitis trasoje – 138,2 km/val.

„Čia aš užaugęs, čia mano namai. Čia turėjome daug bandymų, atsirinkome geriausią sraigtą. Sunku pasakyti, kaip seksis užsienyje“, -teigė kaunietis.

Kvalifikacijos rezultatai:

1. Rashedas Al Qemzi (JAE) 42,77
2. Edgaras Riabko (Lietuva) 42,98
3. Tobias Munthe-Kaasas (Norvegija) 43,00
4. Ulvis Slakteris (Latvija) 43,44
5. Johanas Osterbergas (Švedija) 43,55
6. Rupertas Temperis (Austrija) 43,71
7. Erikas Edinas (Švedija) 44,05
8. Nelsonas Morinas (Prancūzija) 44,96
9. Ola Pettersonas (Švedija) 51,62
10. Davidas Del Pinas (Italija) – rezultato neužfiksavo.

Lemiama diena

Sekmadienio rytą F2 pilotai turės vieną treniruotę, kurios metu daugiausiai dėmesio skiriama starto procedūros šlifavimui. Tam skirtos specialios vietos už trasos ribų.

„Svarbiausia pasirinkti tinkamą sraigtą. Studijuojame telemetrijos duomenis, pagal kuriuos sprendžiame, kuris sraigtas leis geriausiai startuoti“, – sako E. Riabko.

Kaunietis rinkosi iš šešių skirtingų ir jau rado tinkamiausią, su kuriuo startuos lenktynėse sekmadienį. Beje, šeštadienio vakarą E. Riabko laimėjo ir maksimalaus greičio lenktynes – lietuvis pasiekė 178 km/val. greitį. Įdomu, kad antrą, trečią ir ketvirtą vietą užėmę pilotai pasiekė vienodą greitį – 172 km/val.

Planuojama, kad svarbiausios lenktynės startuos sekmadienį 15 val.

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>